Blijf op de hoogte via onze Nieuwsbrief.
Ontvang nu ook vrijblijvend schitterende voorbeelden van ons Baltische drukwerk!
Marketeers: gebruik toch papier
1 september 2015
De economische crisis dwingt veel bedrijven weer hun marketing- en media uitgaven onder de loep te nemen. Vaak wordt simpelweg gekeken naar kosten, aantal views of prijs per Gross Rating Point . Omdat druk relatief kostbaar is wordt op dit kanaal bezuinigd. Recent onderzoek van GfK Research, in opdracht van NFP nieuwsmedia spreekt van “Penny wise, pound foolish”.
Door een link te leggen tussen media- en aankoopgedrag van panelleden is de zgn. sales uplift (omzettoename) bepaald. Vergelijk dit met de advertentiekosten en je krijgt de Return On Investment: het netto resultaat per geïnvesteerde euro. En wat blijkt? De ROI van advertenties in printmedia zijn het hoogst!
Wat uitgevers allang weten wordt hiermee nogmaals bevestigd: het gerichte bereik zorgt voor hoge impact en rechtvaardigt de kosten. Wij zijn blij met de signalen dat er geleidelijk weer een toename in de advertentiebudgetten voor drukwerk op gang komt